söndag 10 maj 2015

FÖRBEREDELSER

Dagarna går och mitt efterlängtade år smyger sig allt närmre! Att göra detta har varit en dröm jag haft sedan jag var liten och att jag faktiskt snart ska iväg känns bara overkligt och så långt borta!! Jag har redan börjat tacka nej till saker i sommar då jag kommer åka efter halva sommaren och det får mig att inse lite bättre att jag faktiskt snart ska lämna allt och alla. Jag tror inte jag förstår hur stor saknaden kommer vara då för nu år känslorna jag har mest positiva, men försöker verkligen ta vara på den korta tiden jag har kvar här i Sverige för jag vet att det kommer bli tufft! 

Idag har jag och alla andra göteborgare som ska åka iväg med EF varit på avresemöte (det sista innan vi åker). Min kompis Lydia ska också åka iväg, fast till Minnesota och det är så skönt att ha någon att dela allt med både nu innan, under och efter året! Vi går även i samma klass och kommer göra det när vi kommer hem igen! Såå glad för henne och det!! 

Efter mötet gick jag och Lydia till Slottskogen för att mysa med picknick tillsammans med massa andra utbytesstudenter. Tyvärr var det väldigt kallt, men det blev superbra ändå! Vi kunde prata om sånt man inte kan prata med andra kompisar om som inte ska åka iväg! Jag menar, allt kretsar kring mitt utbytesår just nu och det känns som att mina kompisar snart tröttnar på att höra mig prata om det haha! Så ett tips till alla som ska åka är att skaffa kompisar som ska åka iväg precis som ni!

Från picknicken i Slottskogen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar