måndag 10 augusti 2015

A WEEKEND OF FUN

Howdy y´all!!
Helgen har bestått utav ett fullspäckat schema! Lördagen spenderade jag med Min värdmamma Kelly i Atlanta, Georgia för att shoppa! Jag kan verkligen medge att dom har ALLT här, så det blev en del köpt. Vi åt sedan på Steak house i Georgia med min värdpappa och hans golfkompisar. 

På söndagen gick jag först till kyrkan och sedan hem för att vara med på min vsysters fest för att fira att hon fyllt 25 år. Jag gjorde min hemmagjorda Guacamole till hennes kompisar och den blev väldigt populär (inte konstigt med tanke på all färdig mat många här äter)! 

Idag hade jag volleyboll practice på morgonen som vanligt i 2 h. Jag fixade sedan en ny mobil som jag kan använda både här, och i Sverige när jag kommer tillbaka, så skönt att kunna smsa med alla nu!! Jag, Hailey, Allison, Hanna, Austin och Bradley (alla har tagit graduation förutom Allison och Hailey) spenderade eftermiddagen och kvällen vid den otroligt vackra sjön som finns här i närheten. Vi åkte jetski till ett rep som vi slängde oss ut i sjön med. På vägen dit började det dock spöregna så vi var tvungna att hitta skydd i en timma mitt på sjön. Det var läskigt när det började åska och vi samtidigt låg i och badade i detta ösregn, men det var sjukt spännande också. När vi kom tillbaka till Austins hus vid sjön åkte vi till ett mexikanskt ställe för att äta. Dom ville att jag skulle få uppleva hur det var att fylla år och bli firad på en mexikansk restaurang så de sa till personalen att det var min födelsedag. Jag fick då på mig en stor hatt, en kaka och fin sång samtidigt som dom började slänga grädde i ansiktet på mig. Tydligen är det något att räkna med när man fyller år  och äter på en mexikansk restaurang här i närheten, men jag hade ju ingen aning. Vi hade sedan en mysig kväll nere vid huset med filmtittande och glada skratt.




Atlanta, Georgia



Mitt fantastiska hus som jag ska bo i under året!!








Jag säger bara DRÖM till denna dagen!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar