torsdag 27 augusti 2015

First days of school

Hejjjjj!!

Förlåt för att jag inte uppdaterat er på ett tag, men detta har varit den stressigaste veckan hittills!!

I måndags började skolan! Allt var så nytt och jag var helt lost 99% av tiden, meeen det är precis som i high school-filmerna!! High school spirit med skolans maskot på väggar, golv ock kläder! Alla har även sitt lilla gäng de äter lunch med varje dag, på samma bord såklart!! Som tur är har både Hailey, Allison och Gavin lunch samtidigt som jag så jag är inte ensaaaam!! Det var mardrömmen innan.
Man börjar iaf 07.50 varje morgon och slutar 15.05. Varje dag i en termin har man fyra olika ämnen  så det gäller att man ser till att tycka om det man valt att läsa! Vi har tio min rast emellan två lektioner och 30 min för lunch, det suuuger!! Jag hinner knappt lära känna någon ny för så fort klockan ringer efter 4th period försvinner alla hem på två sek.

1st period valde jag "Digital media". Det är sjukt slappt och vi lär oss att fota, filma, redigera och sätta ihop ett program typ. Jag känner en tjej ifrån volleybollaget som också har valt det och hon är supergo!!

2nd period valde jag först "Advanced functions and modeling", som är matte, fast inriktat på algebra. Det var så galet svårt med alla dessa ord på engelska! Jag förstår lixom inte frågorna, de innehåller endast massa matematiska ord som jag aaaldrig någonsin hört förut!! Jag ska därför byta till en class som heter "Principles of buisness", den räknas tydligen som matte (jag måste ta någon sådan class för att kunne ta graduation). Tyckte dock om eleverna i denna classen, men några av dom läser andra ämnen ihop med mig.

3rd period valde jag "Global Culture" och oooooj vad jag kan stylea med mina kunskaper om omvärlden i denna lektion!! Det är så komiskt hur insnöade amerikaner kan vara. Vissa blir förvånade över att vi har vårt eget språk i Sverige och andra undrar om jag nånsin har ätit en hamburgare... Vi fick iallafall idag välja ett språk att lära oss då vi kanske ska resa till Europa nästa termin (????!!!!) och flera, inklusive mig, valde svenska!!

4th period har jag "Chorus", det är alltså kör, och eftersom att jag går estet i Sverige är det väldigt lätt. Tyvärr är alla yngre än mig i denna classen, men dom är mysiga hela bunten ändå!!

Efter en skoldag har jag volleyboll practice i två timmar, eller match på tisdagar och torsdagar. Jag är helt slut när jag efter en lång dag får komma hem!


                 Match för JV-laget (de som är två eller tre årskurser under oss som kallas Varsity)                        
Vattnet är smakar sååå mycket klorin så dricker endast vatten på flaska, Ally också haha

En bit av korridoren, skolan färger är svart och gult om ni inte redan har märkt det...


Allison, Hailey och jag ute på skolans uteplats där endast vi Seniors får äta lunch!!


Om ni har frågor är det bara att fråga på så svarar jag på dom så fort jag kan!!!
puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar