lördag 15 augusti 2015

VOLLEYBOLL OCH SHOPPING

Veckan har varit väldigt hektisk, men så rolig! Har dock brottats med hemlängtan en del, men det är tur att jag har fantastiska människor runt omkring mig!!

Torsdagen spenderades med volleybollaget! Vi hade först practice som vanligt i två h och sedan pictures vid 14.00. Man tar då först enskilda foton, med sin uniform på och en volleyboll i handen, och sedan ett gemensamt foto med laget då man ska posea efter den position man har. Vad jag inte visste var att dessa foton är en big deal här och att folk sminkar sig som aldrig förr inför dom!! Vissa såg verkligen ut att vara redo för röda mattan!!Människor här brukar inte klä upp sig jättemycket så det var verkligen kul att se... (De klär sig oftast i t-shirts de fått ifrån skolan med vår maskot på, bulldoggen!) Även om jag endast slängde på mig lite smink efter en snabbdusch innan kommer jag absolut dela med mig av dessa bilder när jag får dom!!

Vi hade sedan lite team time på ett matställe som heter rib country, så mysigt!! Känner att jag börjar lära känna tjejerna bättre och bättre... Efter det var det dags för något kallat "meet the players", då alla elever som spelar någon sport under hösten presenteras inför alla föräldrar och elever i gympasalen. Min  värdpappa, som är amerikansk fotbollscoach på skolan, höll i detta! Det var kul, för jag fick träffa många elever. De visste dock redan vem jag var... Att jag, en ny tjej ifrån Sverige är här verkar vara en ganska stor grej haha. Efter detta spektakel åkte vi hem till Abby, en tjej i laget, för att fira hennes födelsedag!! 

Igår var det fredag och början av helgen!! SKÖNT, ingen practice eller hård träning på två dagar. Jag, Kelly, min vbror Davis, hans kompis Austin och min kompis Gavin åkte då till Asheville för shopping och fotbollsmatch! Tror det mest var jag och Kelly som uppskattade shoppingen dock... Men det blev bättre när VI vann matchen, det var tydligen ingen riktig match, bara övning, men jag tycker vi vann ändå.




Innan pictures, detta är alla seniors i laget! Macey, Avery, Ally, Sarah, Jenna och jag.


Nummer 34!!!


Team time

Meet the players, gympasalen ser ut som i en high school film

Abbys birthdaaaaay 


Shopping, bara jag som hade kul


Mtt första football game!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar